چگونه خیلی سریع به اولین فروش اینترنتی برسیم؟
هیچ چیزی برای صاحب یک فروشگاه اینترنتی، لذتبخشتر از تجربه اولین فروش در همان روزهای ابتدای راهاندازی فروشگاه نیست. اما داشتن اولین فروش در یک فروشگاه اینترنتی خیلی سختتر از اولین فروش در دنیای واقعی است و ممکن است فروشگاه آنلاینی هفتهها و ماههای اول را بدون حتی یک فروش بگذراند. این موضوع واقعا دلسردکننده است.
استراتژی فروش پایدار در یک فروشگاه اینترنتی شامل تولید محتوا، بهبود سئو، بهبود تجربهی کاربری سایت و … است که بیشتر آنها زمانبر است. جلب اعتماد کاربران واقعا سخت، و باید هم زمانبر باشد. اما در کنار این استراتژیها میتوانیم روشهایی برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی داشته باشیم.
نکات مهم برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی
قبل از هر چیز پیشنهاد میکنم حتما مقالهی چرا بیشتر فروشگاههای اینترنتی در ابتدای راه شکست میخورند؟ را بخوانید و به هر چهار نکتهی ارائه شده در این مقاله توجه کنید. به صورت خلاصه پیشنهاد میکنم که سایت شما حداقل در ابتدای راه یک فروشگاه تخصصی باشد.این خیلی مهم است که شما بتوانید تمایز فروشگاه خود را در یک جمله بیان کنید. اگر شما فقط یک فروشگاه اینترنتی باشید، میشوید یکی مثل همه و چرا باید یک نفر فروشگاههای مورد اعتماد را رها کند و از شما خرید کند؟!
سایت شما باید در نسخهی نهایی باشد: قبل از آنکه اولین مشتری را به سایت خود دعوت کنید، سایت شما باید کامل شده باشد، یعنی فرایند خرید به صورت کامل انجام شود، تمام لینکها به درستی کار کنند. هیچ متن و محصول نمونهای در سایت نباشد و در حقیقت سایت از حالت دمو به صورت کامل – تاکید میکنم کامل – خارج شده باشد. همچنین سایت باید تجربهی کاربری بسیار خوبی داشته باشد. در این مورد پیشنهاد میکنم حتما مقالهی ترفندهای UX برای بهبود فروشگاه اینترنتی را بخوانید.
یک پیشنهاد ویژه داشته باشید: برای اینکه بتوانید کاربر را به خرید ترقیب کنید، باید پیشنهاد ویژهای برای برای او داشته باشید، یک پیشنهاد رد نشدنی. در هر کسب و کاری که هستید حتما محصول ویژهای را میتوانید پیدا کنید که در سایتهای دیگر نیست یا محصولی که خیلی مورد نیاز کاربران شما است. برای این محصول محتوای فوقالعادهای آماده کنید. این محتوا میتواند شامل معرفی کامل آن در صفحه محصول، ارائه آموزش کار با این محصول و ساخت آموزش ویدئویی یا تصویری باشد. همین محصول میتواند هدف فروش شما بشود یعنی به جای اینکه بگویید، میخواهم فروشگاهم فروش داشته باشد بگویید میخواهم این محصول را از طریق فروشگاه بفروشم. این محصول باید با قیمت و شرایطی خاص فروخته شود مثلا یک تخفیف ویژه داشته باشد یا خرید آن همراه با یک پکیج هدیه باشد. شما باید یک پیشنهاد ردنشدنی برای مخاطبان خود داشته باشید.
درباره مدیریت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.
نوشته های بیشتر از مدیریت
I dont think Ive read anything like this before. So good to find somebody with some original thoughts on this subject. thank for starting this up. This website is something that is needed on the web, someone with a little originality. Good job for bringing something new to the internet!
I am glad that I discovered this blog, just the right information that I was looking for!
I’m not sure exactly why but this web site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.
Hey, good morning. Interesting article. You have gained a new reader. Pleasee keep up the good work and I look forward to more of your brilliant articles. God bless, .